kallhult

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Gabriella - 2 september 2010 19:43

Idag var det riktigt gött höstväder, tänk om vi kan få en sådan här höst. Idag var Wilgot först ut och det blev en repetition av gårdagen med longering. Jag tycker att det är bra att i början repetera och det visade sig vara ett smart drag. Det verkar som polletten har trillat ner ordentligt nu. Han försökte inte ens vända om i galoppen vilket jag är väldigt nöjd med. Vi mätte även honom i dag och han ligger på ca159cm vilket är högre än jag trodde att han skulle vara så jag är positivt överraskad.  


Romanow fick idag för första gången sedan han blev skadad träna. Det blev tömkörning och aldrig har han varit så samarbetsvillig och på egen hand hitta på saker att göra. Det blev ett kort pass på 30 min men han var så glad och det är vikigt för att han ska kunna bli helt frisk.


Så var det sista träningen för Tommy innan kvalitén på Söndag. Dagen till ära provade jag att rida i min kavaj man kunde ju önska att den satt bättre men men.  Tommy gjorde riktigt fina fattningar i båda varven och det känns toppen. Skönt att polletten äntligen har trillat ner för mig nu är det jag som sätter käppar i hjulen för Tommy om galoppen inte fungerar. Jag längtar till söndag samtidigt som jag är nervös. Jag bara hoppas att det går bra för Tommys skull.

Ovido - Quiz & Flashcards