kallhult

Alla inlägg under april 2010

Av Gabriella - 30 april 2010 20:45

Idag var det dags för Romanow att bli grillad..... Det blev ett hårt pass för honom i paddocken. Han hade mycket spring i benen samtidigt som han inte ville springa alls.... Jag kände mig helt lost med vad vi skulle göra så vi bestämde att han ska gå ett pass till. Så vi får se hur det går imon.

Av Gabriella - 29 april 2010 20:45

Idag red Ellan och jag ut på Cornett och Tommy. De tycker fortfarande att Nilsen är läskiga. Men det tog inte så lång tid att få dem förbi idag. Cornett är dock den av dem som går även om hon inte riktigt vill. Jag galopperade Cornett 2gånger idag. Hon fattade toppen på mitt komando och det har hon inte gjort förut.


Nästa gång kanske det blir paddocken, ska bli spännande och se hur det går där.

Av Gabriella - 28 april 2010 20:30

Så var det dags för löshoppning igen.Romanow och Tommy fick hoppa stutts och Romanow hoppade mycket bättre än vanligt. Han var inte "rädd" för bommarna idag.


Wilgot fick vara med men han tycker inte det är roligt längre så nu får han inte vara med innan hösten.


Cornett hoppade 4 bra språng på 125h och 120b. Detta känns väldigt bra inför treårstestet.

Av Gabriella - 26 april 2010 20:59

Idag var det dags att rida ut på Cornett och Tommy igen. Det var en väldigt blandad ridtur. Mycket konstigt som trädfällning, snöhögar, hästar och hundar men det gick bra efter en del bråkande som jag och Ellan vann   

Men det bästa med hela ridturen var att jag och Cornett galopperade för första gången. Hon var hur duktig som helst. Nu finns det inget som stoppar oss!


Romanow åkte även han på en omgång fast i longering. Det var ett väldigt hårt pass för honom. Nu har vi börjat träna på det som Cissi ville att vi skulle utveckla, så får vi hoppas på att det blir bättre i galoppen. 


Så idag har det varit en underbar dag att ha dessa underbara unghästar!!!

Av Gabriella - 25 april 2010 19:57

   Denna helgen har gått för fort! Men vi har hunnit med mycket. Igår red vi ut på Cornett och Tommy och de var JÄTTEDUKTIGA. Vi red vid Islandshästarna och in i skogen och mycket trav blev det. Nu ska framför allt Cornett orka lite mer så vi kan ta längre rundor.

Idag har operation skugga avslutats. Fredrik hjälpte mig att kapa träden som låg i vägen, pappa och jag fraktade bort dem med traktorn. Sen var det bara till att sätta upp ny tråd. Slutligen passade jag på att fixa hela hagen så nu är en av sommarhagarna färdig, bara resten kvar.....



Av Gabriella - 21 april 2010 19:00

Idag var det löshoppning igen.


Romanow hoppade bara lite då han gick så hårt igår men han gjorde de bra och det såg ut som han tyckte det var roligare än vanligt.


Tommy hade full fokus på allt...... utom mig och hindrena. Men det gick bra på slutet i alla fall.


Cornett hoppad en hel del fina språng på något lägre höjd det ser fint ut inför treårstestet.

Av Gabriella - 20 april 2010 21:46

Idag var det så dags för träning för Cissi. Romanow och jag skulle få oss en riktig genom körare. Vår underbara lilla häst med bara en växel, 5:an. Skritt och trav gick riktigt bra men i galoppen behöver vi jobba mycket. Det var även här som vi la ner den största fokuseringen. När man har ett problem att arbeta med blir jag mer taggad för att lösa det och vill lägga ner mycket energi där. Detta med Romanows galopp kommer kräva en hel del tid och ännu mer svett än det blev idag så nu ska de bli full fokusering på att få ordning här.


Imon blir det till att studera videon så jag vet hur jag ska fortsätta med honom och hur min kära syster ska coacha mig.    Fortsättning följer med dressyre för denna lilla herre 

Av Gabriella - 19 april 2010 19:43

Idag red Elin Cornett och jag Romanow. Vi tog en härlig tur ute. Cornett hoppade över lite stenar annars var hon lugn som en filbunke. Lite mer fart hade inte skadat men det kommer nog. Romanow tycker om att vara i skogen, det är inte lika jobbit där. Dock fick vi en första upplevelse med motorsåg. De höjde knappt på ögonen, vilka toppen unghästar vi har.


Imorgon hoppas vi på att det blir träning för Cissi, man vet aldrig hur det blir.... Håll tummarna för mig och lilla gubben   

Ovido - Quiz & Flashcards